keskiviikko 4. toukokuuta 2022

Voimavaroja

 

Ajattelin kirjoittaa myös voimavaroistani erikseen kirjoituksen.

En voi olla mainitsematta rakasta aviopuolisoani. Hän on jaksanut olla tukenani niin kauan kuin olemme tunteneet ja olemme olleet naimisissa. Ennen naimisiin menoa kerroin miehelleni näistä mielenterveyden ongelmistani ja silti hän oli valmis mun kanssani menemään naimisiin ja on rakastanut ja tukenut mua kaikki nämä vuodet!

Olen täällä jo monessa kohtaa tuonut esille, että päiväkirjan kirjoittaminen on mulle tärkeää ja sitä se on ollut vuosien ja vuosikymmenten aikana. Lisäksi päiväkirjan laittaminen muutenkin on terapeuttista. Sinne voi liimata kuvia, elokuvalippuja ja mitä ikinä keksiikään. Ainakin kolme päiväkirjaa olen myös itse päällystänyt mieleisikseni. Tästä tulikin mieleeni, että kävin yhtenä vuotena kirjansidontakurssilla ja siellä tehtyä kirjaa pidän yhtenä matkapäiväkirjoistani. Siihen tosin ei ole tullut kirjoitettua pitkään aikaan mitään, vaan matkassa on ollut mukana aina sen hetkinen päiväkirja.

Usko on yksi suurimmista voimavaroistani. Usko Jeesukseen antaa tukea ja turvaa. On lohdullista tietää, että kaiken tuskan ja ahdistuksen keskellä on joku, joka hallitsee ja jonka hallinnassa on koko mun pieni elämäni. 

Ystävät ovat voimavara. Tarvitsemme toinen toisiamme ja ystäviä, joiden kanssa jutella ja tehdä eri asioita; käydä kävelyllä, elokuvissa, shoppailemassa, kahvilassa yms.

Kerään paperinukkeja ja pidän myös siitä blogia ja samanaiheisia Minun paperinukkeni facebook- sivuja. Lisäksi olen joissain paperinukkeaiheisissa facebook- ryhmissä. En ole tätä pitkään aikaan tiiviimmin harrastanut, mutta paperinuket tuovat lämpimän tuulahduksen lapsuudesta sekä tuottavat muutenkin suurta mielihyvää kauneudellaan. Sama asia on kiiltokuvien kanssa. Olen myös käynyt Kiiltokuva- ja paperinukketreffeillä.

https://minunpaperinukkeni.blogspot.com/

Musiikista olenkin jo täällä kirjoittanut ihan oman lukunsa. Musiikissa yhdistyy laulaminen, soittaminen sekä laulujen sanoitukset parhaimmillaan koskettavaksi kokonaisuudeksi. Musiikki virkistää. 

Johanna Lassila_Luokse armoistuimen

Itselläni ei ole kovin kummoinen lauluääni, mutta olen ollut minäkin kahdessa eri kuorossa Saalemissa vuosituhannen vaihteessa; Praise Alivessa ja One Voicessa. Ne ovat jääneet mieleeni hyvänä kokemuksena.

Raamatussa on lukuisia lohdullisia kohtia.

Fil 4:13:"Kaikki minä voin Hänessä, joka minua vahvistaa."

Fil 4:6,7:"Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi.

Ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa."




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti