torstai 19. toukokuuta 2022

Kaiken takana on...

 Mietitkö elämän merkitystä ja tarkoitusta? Sitä tulee väkisinkin miettineeksi ainakin jossain elämän vaiheessa. Elämän merkityksellisyys ja tarkoitus korostuvat vaikkapa silloin, kun elämässä on masennusta tai on uupunut työtaakan alle ja on vaikea nähdä merkitystä masennuksen tai uupumuksen keskeltä. Tai muuten omien vaikeuksien taakan alla on vaikea löytää mitään tarkoitusta elämälleen.

Oman elämäni tarkoitus ankkuroituu vahvasti uskooni Jeesuksessa. Se tuo mukanaan koko elämän tarkoituksen tässä ja nyt sekä tulevaisuudessa. Jeesus on itse sanonut "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani." Sekä "Minä olen sama eilen, tänään ja iankaikkisesti." Kaikki elämän tarkoitukset ja salaisuudet ovat kätkettyinä Jeesuksessa. 


Elämän tarkoituksellisuus löytyy myös siitä näköalasta, että kyselee, mitä minä voin tehdä jonkun toisen hyväksi? Kuinka minä voisin olla avuksi tänään jollekin? Tämän vuoksi vaikkapa omassa elämässäni on tärkeällä paikalla se, että käyn katsomassa Saalemin ystäväpalvelun kautta erästä vanhusta. Jos haluaa olla auttamassa muita, siihen löytyy aina keinot; seurakunnista, eri järjestöistä, ihan siitä omasta ympäristöstä, missä elää. Kauempaa asuvia voi auttaa lahjoittamalla omastaan, jos siihen on mahdollisuus. Koen itse tärkeäksi antamisen omastani. Se ei välttämättä ole aina täysiä kymmenyksiä, mutta siinä, että antaa säännöllisesti omastaan, on siunaus. Olen saanut tätä siunausta kokea. 

Oman merkityksen itselleni tuo tämä blogi, jota kirjoitan. Jos tällä voin olla auttamassa jotakuta omissa mielenterveyden ongelmissa ta psyykkisten sairauksien keskellä, on blogini todella tehnyt tehtävänsä. Ja sitten se näköala, että blogini ja samanaiheiset facebook- sivuni voisivat olla hälventämässä stigmaa mielenterveyden ongelmien ja psyykkisten sairauksien ympäriltä, innoittaa minua.

Minun elämälläni on tarkoitus. Sinun elämälläsi on tarkoitus. Itse koen, että sen syvimmän tarkoituksen pystyy antamaan vain ja ainoastaan Jeesus. Hänessä luotiin koko tämä maailmamme ja ihmiset tänne maan päälle. 

Joh 3:16 "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että Hän antoi ainokaisen poikansa, ettei yksikään joka Häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä."

Raamattu on täynnä lohdullisia kohtia. Raamattu, jossa Jeesus todella on läsnä, antaa turvaa tänä levottomana aikana ja pelkojen keskellä.

"Maailmassa teillä on ahdistus, mutta olkaa turvallisella mielellä, Minä olen voittanut maailman."

Tähän loppuun vielä rakas Raamatun sivu, jonka alleviivattuja kohtia olen paljon lukenut:



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti