torstai 30. kesäkuuta 2022

Paperinukkenäyttely

Olen iloinen, kun eilen sai laitettua paperinukkenäyttelyn Lapinlahden Lähteen kahvilaan. Mun tehtävä oli suunnitella ja valmistella kaikki hyllyt ja myös kuinka paperinuket saa tarvittaessa pystyyn, sekä kertoa mitä tarvitsen siihen, kun sitä laitetaan; teipit, sakset yms. En ole aiemmin pitänyt enkä suunnitellut näyttelyä, joten se oli aika jännittävää. Tosin kun se pääsi alkuun, ei enää niin paljon jännittänyt. Etukäteen varmaan jännitin eniten sitä. 

Tiistaina kotona mulla oli paljon tehtävää suunnitellessani, mitä tulee kahteen lasivitriiniin sekä isoon kaappiin. Itse asiassa tuli suunniteltua myös kaksi ylimääräistä hyllyä. Niissä meni aikaa, kun etsi laatikoista paperinukkeja ja asetteli niitä paikoilleen. Laitoin niitä aina meidän valkoiselle lyhyelle penkille ja kuvasin ne. Siitä oli todella paljon hyötyä, että olin ne kuvannut ja suunnitellut niin tarkasti näyttelyä koottaessa. 

Tiistaina mulla oli vielä sellainen "elementti" siinä mukana, että en ollut edellisenä yönä nukkunut ollenkaan, joten olo oli sen mukainen lähes koko päivän.  

Rivatrilia oli kertynyt ihan mukavasti, joten se auttoi paljon ja jäi ylikin sen, mitä olin itse varannut eiliselle. Propralia käytin myös tarvittavana lääkkeenä. Siellä Lapinlahden Lähteellä oli sitten loppujen lopuksi niin hyvä tunnelma, vaikka oli asiakkaita, että en tarvinnut siellä käydä erikseen ottamassa tarvittavia lääkkeitä! 

Lapinlahden Lähteen toimintakoordinaattori auttoi mua siirtämällä lasivitriinit toisesta huoneesta. Itse olin mukana vitriinien paikalleen asettamisessa. 

Loppupuolella tämä toimintakoordinaattori teki mainoksen facebookiin näyttelystäni ja kyseli multa, mitä siihen laitetaan. Siihen tuli laitettua myös se, että olen psyykkisistä syistä kuntoutustuella. Se sopii hyvin kyseisen paikan kanssa, kun kyseessä on entinen mielisairaala. Lisäksi tuntui hyvältä, kun siinä mainitaan tämä Beautiful Stranger blogi ja facebook sivut sekä myös Minun paperinukkeni blogi. Minua ilahduttaa myös näyttelyn kesto; se alkoi tänään 30.6.2022. ja kestää aina 14.8.2022. asti. 

Varsinkin eilisestä näyttelyn laittamisesta sekä lopputuloksesta jäi niin hyvä mieli! Mulle tarjottiin odottaessani näyttelyn laittamisen alkua teetä. Sitä tarjosi eräs henkilö, joka myös odotti omaa ryhmäänsä tulevaksi sinne. Näyttelyä laittaessa sain hakea jäätelön pakastealtaasta sekä ihan lopuksi koordinaattori halasi mua vielä.

Ei muuta kuin tervemenoa näyttelyyn!

Evalisa Agathonin paperinukkeja. Kuva kotoa, kun suunnittelin, mitä tulee mihinkin hyllyyn. 

Odottamassa ja samalla jännittämässä Lapinlahden Lähteen kahviossa, ehditäänkö laittaa paperinukkenäyttely valmiiksi. Hyvinhän se ehdittiin laittaa. Ei ollut onneksi kiirettä, vaikka menikin iltaan asti. 



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti