torstai 16. kesäkuuta 2022

Kaksi kuvaa rankasta vuodestani

Tänään oli hyvä päivä eilisen masentuneen ja alakuloisen päivän jälkeen. Tosin ilta sitten on ollutkin vaikeampi. 

Tuntui pahalta, kun läheinen ihminen mesosi mulle tilauksesta, joka ei ollut vielä tullut. Mä oon vastannut tuosta tilauksesta. Hän kuitenkin pyysi anteeksi. 

Sitten halusin ottaa tänne blogiini vuoden 2002 kuvia, jolloin voin todella huonosti ja sehän sitten alkoikin masentamaan. Tuona vuonna olin kaksi kertaa psykiatrisessa sairaalassa, vuoden alkupuolella päivystyksessä ja vuoden loppupuolella osastolla. Vuoden loppupuoli varsinkin oli rankka. 

Olen kirjoittanut tarkemmin itsetuhoisuudestani ja sairaalakäynneistäni tässä kirjoituksessa:

 https://newdaymy.blogspot.com/2022/05/itsetuhoisuutta-ja-sairaalakaynteja.html

Tähän kirjoitukseen otan kännykällä otetut kuvat kahdesta tuon vuoden kuvasta.

Minä joululomalla 2002/2003 vuoden vaihteessa.

Hesperian sairaalassa huoneessani 2002 vuoden loppupuolella.

Tuosta vuodesta 2002 on nyt 20 vuotta. Se on pitkä aika. Mennyt on mennyttä ja olen siitä selvinnyt, samoin kuin myöhemmistäkin vaikeista ajoista. 

Usein kun mulla on ollut tosi vaikeaa, olen alkanut neuloa kaulahuivia. Sitä tehdessä ei tarvitse paljoa ajatella niin halutessaan ja saa jotain konkreettista aikaan. Kaksi muuta kaulahuivia tein muutama vuosi sitten, kun mulla oli poikkeuksellisen paljon itsetuhoisuutta. Toisen niistä aloitin ja tein sitä Auroran päiväsairaalassa ollessani. Voi olla, että otin sen myös kotiin tehtäväksi. En enää muista. 

Ja on lohdullista tietää, että apua on aina saatavana. 

"Breath of heaven Hold me together Be forever near me Breath of Heaven Breath of Heaven Lighten my darkness Pour over me your holiness For you are holy Breath of Heaven"


Amy Grantin Breath of Heaven. Tämä laulu oli mulle myös tärkeä Hesperian sairaalassa vuonna 2002. Mulla on muistikuva, että siellä pidettiin levyraati tai vastaava ja mä valitsin mm tämän kappaleen yhdeksi kappaleeksi. Mun yksi kaikkien aikojen suosikkikappaleista.


Laitan myös tähän loppuun Mieli ry:n kriisipuhelimen numeron:






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti