lauantai 18. kesäkuuta 2022

Jännitystä kerrakseen

Näinkin voi käydä:

Menin tänään apteekkiin tarkoituksenani ostaa reseptilääkkeitä, joista toinen oli rivatril. En sitten saanutkaan rivatrilia, kun siihen on laitettu, että 90 päivän kuluttua vasta voi hakea lääkettä uudelleen. Enpä ollut sitä tarkemmin katsonut, kun reseptissäni on myös 1-3tbl/vrk tarvittaessa. Olen ajatellut, että voin ottaa maksimissaan 3tbl/vrk, mutta se on tietenkin tarvittaessa, ei joka päivä. Mä oon ajatellut sen maksimiannoksen joka päivälle. 

Joskus nuorempana mulle kävi useinkin niin, että rivatril ei meinannut riittää seuraavaan kertaan. Nyt ei ole käynyt vuosikausiin näin. 

Mulla on 11 tbl rivatrilia, jonka pitäisi riittää mulla 4.7. saakka. Mun täytyy yrittää olla joinain päivinä ilman sitä ja joinain päivinä ottaa puolikasta, että sitä on sitten, kun sitä enemmän tarvitsee. Täytyy nyt vaan toivoa, että ei tule liian jännittäviä päiviä.

Juhannuksen jälkeen mulla olisi seuraavan kerran paperinukkenäyttelyyn liittyvää juttua. Toivoisin, että se näyttely voitaisiin jo koota tuolloin. MUTTA nyt mulla on vähemmän tätä rivatrilia, eli täytyy samalla toivoa, että sitä riittäisi noihin päiviin. En tiedä, minä kellonaikana näyttelyä kootaan eli onko siellä Lapinlahden Lähteen kahvilassa samalla asiakkaita. Rauhallisempaa olisi tietenkin jos saisi koota näyttelyn ilman, että siellä on asiakkaita paikan päällä. Siihen pystyisi keskittymäänkin paremmin. No, ompahan ainakin uusi kokemus, oli sitten asiakkaita tai ei. 

Sitten on kolme tapahtumaa tiedossa, joista kaksi jo maanantaina, joissa saattaisin tarvita rivatrilia. Kaikki ruokailutilanteet ovat pääsääntöisesti sellaisia. Mutta olen vapaalla, eli kuntoutustuella, en töissä, niin yritän ottaa rennommin. Siis yritän. 

Pienellä rivatril- määrällä oon jo harjoitellut, kun aikaisempi lääkäri vähensi annostusta radikaalisti. Otin tuolloin puolikkaita ja oisinko peräti 1/4 tablettejakin ottanut väliin. En enää niin tarkkaan muista. Mutta hyvin sain sen riittämään, kun se oli riitettävä.

Toivottavasti en tarvitse jättää menemättä sellaisiin tapahtumiin tai tilanteisiin, joihin menisin, jos olisi rivatrilia apuna. 

Ja onhan mulla propral, joka auttaa fyysisiin jännitysoireisiin, esim tasaa sykettä. En tosin ole kovin paljoa kokenut propralin auttavan. Siis että se auttaisi ratkaisevalla tavalla, niinkuin rivatril on auttanut. 

Ainakaan multa ei tule puuttumaan jännitystä elämästä! Mietin jopa, että tämä pitäisi sitä masennustakin kurissa, että se ei tule päälle, kun joutuu tähän enemmän keskittymään. En tiedä. Ajattelin vain. 

Mitä tulee masennukseen, niin tänään en ole juurikaan ollut masentunut. Siivosin tänään ja kävin kaupassa ja apteekissa. Ostin kaupasta mulle ja miehelleni purkkijäätelöt. Jäätelö oli samalla palkinto Mikä tässä on niin vaikeaa?- nettikurssin tehtävästä. 

Tälläistä jännitystä siis tiedossa. 

Yritän pitää mielessä, että 

rohkeutta on mennä peloista huolimatta!

Ei haittaa, vaikka jännittää ja pelottaa. Saan olla juuri minä tälläisena kuin olen. Itse asiassa minun tehtävänäni on olla juuri minä kaikkine heikkouksineni ja vajavaisuuksineni. Yksinkertaisesti, olla ihminen.

Minä mökillä ikkunan alla joskus vuonna 2005.



 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti