sunnuntai 24. heinäkuuta 2022

Se kaikista tärkein

Jokainen meistä jättää jäljen tänne maailmaan, kun aika kerran meistä jättää. Mitä sinä haluaisit jättää jälkeesi?

Itse haluan jättää jälkeeni omanlaiseni eletyn elämän. Sen, että on mennyt ja tehnyt asioita peloista ja jännityksistä huolimatta. 

Haluaisin, että minut voitaisiin muistaa siitä, että olen välittänyt toisista ihmisistä. 

Toivoisin, että voisin heijastaa elämälläni Jumalan rakkautta. Itsessänihän en voi tehdä yhtään mitään, ellei Jumala anna minulle sitä rakkautta. 

Raamatussa Jeesus lupaa Matteus 7:7 - 8

"Anokaa,niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan. Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan."

Jos mahdollista, toivoisin, että joku voisi löytää kauttani Jeesuksen. 

Kuinka sitten Jeesus löydetään? Kuinka tulla uskoon? 

Pyytämällä Jeesus omaan elämään. Sanomalla vaikkapa seuraavasti:

"Tässä olen Jeesus. Haluan seurata sinua. Tule elämääni ja anna kaikki syntini anteeksi."

Jeesus lupaa, että Hänen verensä puhdistaa kaikesta, kuulitko, kaikesta synnistä. Ei ole sellaista syntiä, jota Hän ei voisi antaa anteeksi. Ainoastaan Pyhän Hengen pilkka on sellainen, mutta olen ymmärtänyt, että tuossa tilassa ihminen ei edes tunne synnintuntoa.

Avaa Raamattu ja aloita vaikkapa Johanneksen evankeliumista, tai sitten Uuden Testamentin alusta Matteuksen evankeliumista. Sillä

"Usko tulee kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen Sanan kautta." - Raamatusta - 

Käy seurakunnan kokouksissa kuulemassa Jumalan Sanaa ja ole yhteydessä toisiin uskoviin. Näin uskosi saa vahvistusta. Netistä löytyy paljon Raamatun opetuksia ja  TV7 lähettää koko ajan hengellistä ohjelmaa sekä radiokanavista Radio Dei sekä Patmos radio.

Kerro muille, että olet tullut uskoon. 

Paavalin kirje Roomalaisille 10:9

"Jos sinä siis tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, niin sinä pelastut."

Itse en ole paljoakaan suoraan evankelioinut toisia ihmisiä. Olen aina ajatellut, että en ole siinä kyllin taitava tai jotain sellaista, että se kuuluu pastoreille ja muille seurakunnan työntekijöille. Mutta itse asiassa kyllä se kuuluu meille kaikille uskoville. 

Kuinka kertoa Jeesuksesta tuputtamatta. 

Rukoile - puhun samalla itselleni - että sinulle avautuu tilaisuus puhua tai vaikkapa kirjoittaa Jeesuksesta. Siitä, kuinka sinä tulit uskoon ja mitä Jeesus on tehnyt sinun elämässäsi. Mitä Hän merkitsee sinulle. 

Itselleni usko on voimavara. Tarvitsen Jeesusta elämääni. Vain Jeesus voi antaa sellaisen turvan ja rauhan, mitä mikään muu ei maailmassa voi antaa. 


Johannes 14:27

"Rauhan minä jätän teille: minun rauhani - sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö."

Itse otin vastaan Jeesuksen elämääni teini-iässä. Uskon sisar, Raamatun opettaja Enni Savitie johdatti minut uskoon. Tämän jälkeen itselläni oli monta kertaa epäuskoa siitä, olenko nyt varmasti uskossa ja kävin usein seurakunnan edessä rukoiltavana, milloin sinne pyydettiin. 

Olen myös kasvanut uskovaisessa kodissa ja voi sanoa, että olen ollut koko ikäni uskossa. Mutta on tärkeää tehdä erillinen uskon ratkaisu.

Jeesus sanoo "Minä olen Tie, Totuus ja Elämä." Hän on tie Jumalan luo, ja tie kerran Taivaan kotiin. 

Elämme aikaa, jolloin synnistä ei saisi suoraan puhua. Maallistuneen yhteiskunnan lisäksi monet uususkonnot viehättävät monia, samoin kuin ateismi. Ihminen etsii elämässäolon syitä ja hengellisyyttä monista lähteistä, sillä Jumala on laittanut iankaikkisuuden kaipuun ihmisen sydämeen. Tuon kaipuun voi täydellisesti täyttää vain Jeesus. Maailma on luotu Hänen kauttansa ja Häneen. Ilman Jeesusta emme olisi täällä maan päällä, emme edes pystyisi hengittämään. Hän on Elämä, Hänessä on Elämä. 

Jeesuksessa kaikki elämän tarkoitukset ja salaisuudet ovat kätkettyinä!

Jeesus on lääke mielen kipeyteen, yksinäisyyteen, sairauteen ihan kaikkeen. Mikä elämäntilanteesi onkaan, tule Jeesuksen luo. Hän sinua odottaa. Ihmiset helposti hylkäävät, mutta Jeesus ei koskaan sinua ja minua hylkää. 









Ei kommentteja:

Lähetä kommentti