lauantai 11. kesäkuuta 2022

Aina on Jumala suurempi


 Tällä kirjalla on voimallinen nimi: Aina on Jumala suurempi. 

Mitä tahansa omassa elämässäni on menossa tai sinun elämässäsi on menossa, saat luottaa siihen, että Jumalalla on kaikki valta. Ilman Jumalan sallimatta ei tapahdu hyvää eikä pahaa. Vaikka elämän vaikeuksien kohdatessa tai katsoessa maailman pahuutta, sitä kyselee ikuista miksi- kysymystä. Tai missä Jumala olit, kun annoit tämän tai tuon asian tapahtua? 

On asioita ja tragedioita, joita kuullessaan ei voi käsittää, miten sellaista voi tapahtua. On olemassa sellaista pahuutta ja julmuutta, josta ei haluaisi edes tietää. Ei, ennenkuin se sattuu liian lähelle omaa itseä. Eikä kaikkien tragedioiden ytimessä ole aina pahuus. On vain suunnaton paha olo tai sitten psyyke on järkkynyt niin pahasti.

Raiskaus, murha, insesti, onnettomuudet, fyysinen ja henkinen väkivalta, vain joitain mainitakseni.

Se, että kokee vaikkapa psyykkistä kipua, siihen ei luonnollisestikaan tarvita mitään edellä mainittuja tapahtumia. Psyykkinen sairaus voi tulla kenelle tahansa siinä missä fyysinenkin vaikkapa jokin parantumaton sairaus, syöpä tai joku muu sairaus.

Missä Jumala olit kun minuun koski niin paljon? Miksi jätit minut yksin? 

Tiedätkö, ei Jumala ole jättänyt sinua koskaan yksin. Kaikkiin miksi- kysymyksiimme me ei saada täällä maan päällä vastausta. On niin paljon rakkaudettomuutta. Niin, rakkaudettomuutta. Rakkaus on lääke kaikkeen. Se, että toinen ihminen välittää sinusta, on lähellä, kun sinulla on suru tai tuska. 

Toinen ihminen heijastaa Jumalan rakkautta. Ja kaikkein suurimman rakkauden teon Jumala teki lähettämällä ainokaisen Poikansa, Jeesuksen, tänne maailmaan, että meillä olisi hänen kauttaan yltäkylläinen elämä jo täällä maan päällä, mutta myös iankaikkinen elämä kerran Taivaan kodissa. 

Jeesuksessa kaikki elämän tarkoitukset ja salaisuudet ovat kätkettyinä! Myös ne kipeät miksi- kysymykset. Me ei täällä maan päällä ymmärretä kaikkea kovuutta, rakkaudettomuutta ja julmuutta, mitä moni ihminen saa kohdata,  Mutta ottaessaan vastaan Jeesuksen, ihmisen ei tarvitse kärsiä yksin. Jeesus ristinkuolemallaan kärsi meidän puolestamme, että me saisimme syntimme anteeksi ja kerran iankaikkisen elämän. Jeesus voitti ja on voittanut kuoleman ja pahan vallan.

Jeesus ei luvannut ottaa pois kärsimystä maailmasta, mutta hän on luvannut olla meidän KANSSAMME niissä KÄRSIMYKSISSÄ! Eikö ole ihmeellistä! Hän on luvannut antaa kaiken pelon keskelle rauhan ja turvan. Jeesuksessa on rauha.

"Maailmassa teillä on ahdistus, mutta olkaa turvallisella mielellä, minä olen voittanut maailman."

"Minun armossani on sinulle kyllin, sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa."

"Rauhan minä jätän teille: minun rauhani - sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö."

Minun voimavarani on usko. Minun voimavarani on Jeesus kaikessa kivussa, pelossa ja kärsimyksessä, mitä olen jo saanut kokea ja ehkä vielä tulen kokemaan. Onneksemme emme näe tulevaisuuteen. Sitäkin turvallisempaa on kulkea Hänen kanssaan 

joka on sama eilen, tänään ja iankaikkisesti. 

Hänen kanssaan joka on

Tie, Totuus ja Elämä.

Sillä

aina on Jumala suurempi!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti