maanantai 18. huhtikuuta 2022

Politiikassa mukana


Olen ollut Helsingissä kaksissa kuntavaaleissa mukana. Kun mua pyydettiin ensimmäisen kerran mukaan vuonna 2017, olin sitoutumattomana KD:n listoilla ja toisen kerran 2021 KD:n jäsenenä. Molemmat kerrat ovat olleet henkilökohtaisella tasolla hyviä kokemuksia. Vuonna 2017 sain 46 ääntä ja viime vuonna peräti 87 ääntä, joka oli itselleni todella hyvä saavutus. Ajatukseni mukana olosta on ollut, että olen kerännyt ääniä KD:n yhteiseen pottiin, mutta toki on jännittävä ja mukava ollut seurata, paljon niitä ääniä on itselle tullut.

Kuntavaaleissa olen tykännyt erityisesti tehdä omaa markkinointia sosiaalisessa mediassa, erilaisia mainoksia ja omia esitteitä. Olenkin itse suunnitellut omat kuntavaaliesitteeni. Ensimmäisen kerran sain siihen apua mieheltäni. Toisella kerralla oli käytössä canva- ohjelma, jota opin melko hyvin käyttämään.

Toreilla ihmisten parissa oleminen on ollut aina varsinkin alkuun jännittävää, mutta ihan hyvin ne käynnit ovat menneet. Vuoden 2021 vaalit olivatkin koronavaalit ja ihmisten pariin ei päässyt samalla lailla kuin vuoden 2017 vaaleissa. 

KD:n sisällä olen ollut Helsingin KD Naispiirin ry:n hallituksessa vuoden sihteerinä ja tänä vuonna minut valittiin rahastonhoitajaksi, mikä onkin vastuullinen ja haastava tehtävä siinä
mielessä, että en ole ollut aiemmin rahastonhoitajana missään. Mutta työ tekijäänsä opettaa, niinkuin sanotaan. Ja aina voi kysyä neuvoa muilta.

Korona-aikana kokoukset ovat olleet teams- tai hybridikokouksia. Itse en ole ollut paikan päällä muuta kuin syksyllä olin lokakuussa KD Naisten liittokokouksessa kahvinkeitto apulaisena.
Tuolloin iloitsin, kun mm minun julkilausuma hoitajapulasta meni läpi. Työskentelin kahden muun kanssa julkilausumien parissa. Yksi julkilausumista oli vielä omaishoidosta, joka sekin meni läpi. Itselleni kaikki nämä työskentelytavat näiden parissa oli ja on edelleen uutta.

Pidän myös edelleen vuoden 2021 kuntavaali facebook- sivujen "jatkoa", eli päivitän siihen ajankohtaisia asioita. Ovatpa sivut sitten valmiina käyttöön, jos tulee oltua uudelleen ehdokkaana.



Vuoden 2017 vaaliflyerini. Tästä versiosta puuttuvat äänestyspäivämäärät.

Vuoden 2021 vaaliflyerin etuosa ja

takaosa

Tässä 2017 kuntavaalihommissa.

Itäkeskuksessa pääsin Sari Essayahin kanssa samaan kuvaan 2017.

Kolmen Sepän patsaalla 2021

Kontulan ostarilla 2021 minä, Tuulikki Tepora ja Susanna Kokkonen.

Sari Kumin, Anne Vuori, Paula Tuulikki Pennanen-Aitta ja minä kampanjoimassa Tallinnanaukiolla 2021.


Tallinnanaukiolla, Isoisän sillalla ja Narinkkatorilla kampanjoimassa 2021.

Tiina Parkkinen ja minä Narinkkatorilla 2021.

Aniara Larmalan kanssa Laajasalossa 2021.


Yksi some- mainoksistani



Kuntavaalimateriaalia. Omani tilasin Vistaprintistä.



2017 ja 2021 viralliset kuntavaalikuvani.


2017 pääsin Kioski ohjelmaan. Siinä kysyttiin, kuinka biletetään:
https://www.facebook.com/watch/?v=1720641908227254

Sitten 2021 Tallinnanaukiolla ex- tempore mua haastateltiin lyhyesti MTV3 uutisiin:

https://www.mtv.fi/sarja/seitseman-uutiset-33001008001/maanantai-7-6-klo-1900-1424390?fbclid=IwAR1LVF7Eji1BBprAsgZipICxVrXr074OII_CNfFBW1Ox2WT9lMSD0hpzhnw



Kuvassa Niina Sagulin ja minä syksyn 2021 KD Naisten liittokokouksessa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti