lauantai 16. huhtikuuta 2022

Kulta-aika lapsuuden

Lapsuuden aika on jäänyt mieleeni onnellisena aikana. Haluankin tähän tuoda tuokiokuvia lapsuudesta.

Ihan ensimmäisenä esittelen kiiltokuvavärssykirjaani, jonka sain äidiltä joululahjaksi vuonna 1976. Olin tuolloin...


... 7- vuotias ja ekaluokalla.

Rakastin leikkiä paperinukeilla. Erityisesti Apu- lehden paperinuket olivat mieluisia. Olenkin aikuisena alkanut kerätä paperinukkeja, joiden joukossa myös näitä Apu- lehden paperinukkeja.

Olivia Newton-John oli suosikkini Apu- lehden paperinukeista.


Misseillä leikin myös mielelläni.


Muistan kun leikin kesällä Farrahilla keittiön pöydän ääressä.


Näitä vanhempia Apu- lehden paperinukkeja sain ainakin yhdeltä samalla kylällä asuvalta isommalta tytöltä.


Tässä paperinukkeblogistani lapsuuteni suloisia paperinukkeja, joita olen saanut kerättyä uudelleen.

https://minunpaperinukkeni.blogspot.com/2017/05/lapsuuteni-suloiset-paperinuket.html

                                   Tässä minä 10- vuotiaana, kun siskoni pääsi ripille.                                  

Lapsena mulla oli kavereita ja meillä oli kivat leikit. Kotia leikittiin. Sitten leikittiin mm kuuluisuuksia. Muistan, kun pikkuserkkuni kanssa leikittiin Abban Agnethaa ja Fridaa. Minä olin vaaleahiuksisena Agnetha ja pikkuserkkuni ruskeahiuksisena taas Frida.

Isosiskoni kanssa tuli myös leikittyä.

Meidän lapsuudessa 1970- luvulla sai vapaasti kiipeillä puissa ja se oli mukavaa puuhaa. Samoin kuin kotien tekemiset metsään.


Kouluaikoinani oli Koulutoverini ja Ystäväni- kirjat suosiossa, joihin pyydettiin ystäviä kirjoittamaan. Aukeamalla oli aina tietyt kysymykset, joissa mm perustiedot kustakin ystävästä.

Pidin ala-asteella koulunkäynnistä

Aapisen kuvan olen löytänyt netistä. Muut kirjat ovat omiani.


Piirustuksiani jotain 3. luokalta.

Alle kouluikäisenä

Tässä kuvia alle kouluikäisenä, kun olin kaksoisveljeni kanssa ihan pieni.

Tästä kuvasta en oo ihan varma, ollaanko jo koululaisia, ehkä ei vielä.


Tästä kuvasta on kerrottu, että karkasimme kaksoisveljeni kanssa ja kuva olisi siitä otettu.

Tässä lapsuuskodin pihalla minä vanhan mäkiauton kyydissä ja kaksoisveljeni vieressä nurmikolla.







Ei kommentteja:

Lähetä kommentti